Myślisz o sklepie online? Sprawdź te platformy

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Jeśli myślimy o założeniu biznesu e-commerce, to w pierwszej kolejności powinniśmy skupić się na selekcji odpowiedniego systemu sklepu internetowego. Do wyboru mamy kilka platform. Przyglądamy się ich zaletom i wadom.

Szukając idealnej platformy dla swojego sklepu online, zwracajmy uwagę na jej funkcjonalność w zakresie zarządzania zawartością sklepu i obsługi zamówień. Pamiętajmy także, że niektóre systemy mogą być gorzej zaprojektowane pod kątem działań SEO, co przełoży się na utrudnione pozycjonowanie sklepu w wynikach wyszukiwania. Zdecydowanie lepszym wyborem będą platformy „przyjazne dla SEO”, które umożliwiają wygodną optymalizację, na przykład poprzez wdrożenie linków kanonicznych, realizację przekierowań i zapobieganie duplikacji treści. Jakie więc platformy e-commerce warto wybrać?

Shoper

Shoper to polska platforma, która umożliwia wdrożenie optymalizacji podstawowych metadanych – title i description. W panelu zarządzania sklepem znajdziemy również okno na meta keywords. Podstawowe zmiany, na przykład związane z wyglądem strony, możemy wprowadzać samodzielnie. Poważniejsze poprawki wykonuje tylko support platformy.

Zaletami Shopera są dostosowanie pod SEO, zabezpieczenie przed duplikacją treści, globalne ustawienie meta tagów na podstawie zmiennych, a także przyjazny panel, którym zarządza się w intuicyjny sposób. Wśród wad musimy wymienić fakt, że nagłówki H1 należy wprowadzać ręcznie w plikach wyglądu strony. Ponadto Shoper nie wdraża zmian w silniku sklepu dla klientów indywidualnych, zmiany są wprowadzane dla wszystkich jednocześnie.

Mediamodifier/pixabay.com

PrestaShop

PrestaShop to darmowa platforma dla sklepów internetowych typu open-source, co oznacza, że dzięki otwartemu silnikowi sklepu zmiany może wprowadzać każdy użytkownik. Działanie i funkcje platformy możemy rozszerzyć dzięki instalacji różnych wtyczek (część z nich jest płatna).

Wśród zalet PrestaShop wymienimy dostosowanie do SEO, automatyczne przekierowanie produktów i kategorii po zmianie URL czy dużo gotowych wtyczek rozbudowujących funkcjonalność sklepu. Za wadę można uznać fakt, że adres URL zmienia się automatycznie przy zmianie nazwy kategorii produktowej, co niekiedy wpływa na utratę wypracowanych dotychczas efektów SEO.

Shoplo

System Shoplo przypomina platformę Shoper pod kątem możliwości systemu zarządzania treścią. Shoplo także wykorzystuje zamknięty silnik sklepu, więc do wprowadzania wszelkich modyfikacji uprawniona jest jedynie platforma. Samodzielnie wprowadzimy tylko podstawowe zmiany na stronie.

Jakimi zaletami wyróżnia się system Shoplo? Poza intuicyjnym panelem możemy liczyć na hosting w cenie usługi i dostosowanie pod SEO. Poza tym w panelu CMS możemy edytować pliki wyglądu strony i ręcznie wprowadzać przekierowania. Z kolei do wad zaliczymy brak możliwości indywidualnego ustawiania nagłówków H1 na stronach kategorii produktów i wprowadzanie mikrodanych wyłącznie za opłatą.

Magento

Ten system posiada silnik typu open source, więc wszystkie zmiany wprowadzimy samodzielnie. Możemy zmieniać nagłówki i adresy URL, ale musimy uważać z metadanymi, gdyż Magento nadaje je domyśle stronom. 

Zaletą platformy jest dostosowanie pod SEO i liczne wtyczki, dzięki którym rozbudujemy funkcjonalność sklepu. Za wadę można uznać mało przejrzysty i nieintuicyjny CMS oraz wyższą cenę webmastera niż w przypadku innych systemów.

Zdj. główne: QuinceCreative/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*