X
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Dlaczego opakowanie jest takie ważne? Magia unboxingu

W świecie, gdzie tysiące podobnych produktów biją się o uwagę konsumenta, należy postawić na… opakowanie! Dowiedz się, w czym tkwi magia unboxingu i dlaczego warto zadbać o odpowiednią oprawę produktu.

Alina Jałowiecka

Większość z nas tego doświadczyła: zamawiamy coś, o czym od dawna myśleliśmy i jest nam to doręczone w luksusowym opakowaniu, którego zwyczajnie nie chce się podrzeć ani zniszczyć. To ten moment, w którym wiemy, że mamy w swoich rękach dobry produkt, a nawet jeszcze go nie widzieliśmy. Proces rozpakowywania może być przeżyciem, które aż chce się dzielić z innymi.

Sztuka pakowania i przyjemność rozpakowywania, czyli o unboxingu

Ten trend rozpakowywania, mimo że ma już swoje lata, nie wydaje się odchodzić w niepamięć i staje się prawdziwym fenomenem do tego stopnia, że ​​miliony ludzi oglądają filmy wideo innych osób rozpakowujących online swoje zakupy. Niezależnie od tego, czy jest to nowy telefon, ciekawe urządzenie, przedmiot kolekcjonerski, bilet na festiwal czy nowe buty, unboxing to trend, który rozwija się w najlepsze.

Liczba filmów na YouTubie zawierających unboxing wzrosła przez ostatnie 10 lat o całe 871%, a 43% kupujących produkty z wyższej półki twierdzi, że prawdopodobnie pochwalą się niestandardowym opakowaniem znajomym lub rodzinie. Niestandardowe opakowanie bez wątpienia jest ważnym elementem ogólnego doświadczenia związanego z kupowaniem i używaniem niektórych przedmiotów, zwłaszcza współcześnie, gdy rynek zalewany jest masą produktów podobnej jakości i firmy muszą zajadle walczyć o zdobycie uwagi, zainteresowania i zaufania konsumentów.

Rosnąca liczba miłośników unboxingu zdaje się potwierdzać fakt, że liczy się nie tylko produkt w środku. Lokowanie produktu, sposób otwierania i zamykania pudełka, to, co recenzent widzi jako pierwsze po otwarciu, dotyk, rozkład ciężaru, konstrukcja, branding i „dodatkowe fajerwerki” – to wszystkie ukryte cechy, które wchodzą w tworzenie wspaniałego doświadczenia z rozpakowywaniem.

Więcej niż pudełko

Unboxing to coś więcej niż opakowanie i zdecydowanie coś więcej niż filmik wideo wrzucony na YouTube. Użytkownicy mediów społecznościowych publikują zdjęcia na blogach i innych kanałach komunikacji, takich jak Instagram, Facebook czy Snapchat, aby pokazać swój proces rozpakowywania, a przy stale rosnącej popularności influencerów w social mediach może to potencjalnie oznaczać dotarcie do milionów ludzi.

Dbanie o klienta

Oprócz udostępniania materiałów w mediach społecznościowych (czyli robienia dodatkowej reklamy) doświadczenie rozpakowywania może mieć również realny wpływ na klientów – do tego stopnia, że może nawet kształtować ich przyszłe nawyki zakupowe i wybory produktów lub marek. Wyróżnienie się z tłumu dzięki oryginalnemu, zapadającemu w pamięć opakowaniu produktu może pomóc stworzyć niezapomniane doznanie dla konsumenta. Pozwoli mu zanurzyć się w doświadczeniu i pozostawi niezatarte wrażenie, które zachęci go do ponownego zakupu. Świetne opakowanie może pomóc naszemu produktowi pozostać mocno w kręgu zainteresowania konsumenta, a także może przyczynić się do korzystnego pozycjonowania produktu i firmy na tle konkurencji.

O ile bardzo ważne jest opakowanie zewnętrzne oraz wygląd i styl pudełka, nie możemy zapominać, jaki produkt jest przechowywany w środku. Z tego względu pudełko musi prezentować produkt w pożądany sposób, ale przede wszystkim także go chronić. Źle zaprojektowane opakowanie może bowiem poważnie go uszkodzić lub zwyczajnie zepsuć.

Zdj. główne: Leone Venter/unsplash.com

Alina Jałowiecka

Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim, od najmłodszych lat zafascynowana adrenalinowymi sportami, nauką oraz wpływem technologii na życie człowieka. Na co dzień copywriter i trener, a po godzinach podróżniczka, miłośniczka boulderingu i dobrej roślinnej kuchni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Napisz komentarz
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
scroll to top