X
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Jak powinna wyglądać wizytówka rękodzielnika? Nasze wskazówki

Sądzisz, że w dobie internetu wizytówki to przeżytek? Niekoniecznie! Sprawdź, co warto o nich wiedzieć.

Van Tay Media/unsplash.com

W czasach, gdy zdecydowana większość rękodzielników promuje swoją działalność w sieci, tradycyjna wizytówka wydaje się zbędnym luksusem. Tymczasem w niektórych przypadkach może się okazać niezastąpiona – na przykład na targach rękodzielniczych czy stacjonarnych warsztatach organizowanych przez rękodzielnika.

Warto więc mieć przygotowany projekt wizytówki, by w razie konieczności wydrukować kilkadziesiąt sztuk i rozdać potencjalnym klientom lub dodać je do realizowanych zamówień. Jak jednak stworzyć wizytówkę, która będzie pasowała do Twojej działalności i pomoże ją promować?

Poprawne i najważniejsze dane

Wizytówka musi być czytelna i zawierać wszystkie najważniejsze informacje o Twojej marce. Upewnij się, że Twoje dane kontaktowe są łatwe do odczytania. Sposób, w jaki zamieszczasz informacje, jest również bardzo ważnym czynnikiem. Jeśli masz wątpliwości, jak umieścić swoje dane kontaktowe, skorzystaj z klasycznego układu pól tekstowych:

  • nazwa firmy i/lub imię i nazwisko,
  • obszar działalności,
  • informacje kontaktowe (e-mail, numer telefonu, sieci społecznościowe itp.).

Upewnij się, że Twoje dane kontaktowe są poprawne. Sprawdź wszystko nawet trzy razy! Prawidłowe dane kontaktowe, poprawna pisownia i wybór czytelnej czcionki wymagają skrupulatności. Jeden mały błąd może sprawić, że klient już do Ciebie nie wróci albo w ogóle Cię nie znajdzie.

Format, kształt i materiał

Do kwestii technicznych należą rozmiar i kształt Twojej wizytówki. Standardowo jest to prostokątny kartonik, który bez trudu zmieści się w każdym portfelu, jednak jako rękodzielnik możesz pozwolić sobie na odejście od tego tradycyjnego formatu. Wykaż się kreatywnością i zaszalej nie tylko z kształtem, ale też fakturami – dodaj elementy wypukłe lub tłoczone, pozłacane czy nawet tekstylne. Postaraj się jednak, by każdy drobiazg w jakiś sposób oddawał obszar, w którym tworzysz. Przy wyborze materiału skup się na tym, by wizytówka była ekologiczna – wykorzystuj biodegradowalne surowce i papier z recyklingu, unikaj plastiku.

Ciekawy design

Każda wizytówka prędzej czy później wyląduje w koszu lub po prostu się zgubi. Możesz jednak zadbać o to, by jak najdłużej znajdowała się w zasięgu wzroku Twojego potencjalnego klienta i w ten sposób budowała świadomość Twojej marki. Innymi słowy, stwórz wizytówkę, która sama w sobie będzie małym dziełem sztuki, a klient chętniej ją przechowa, a nawet wyeksponuje. Dobrym pomysłem jest na przykład zrobienie wizytówki pocztówki, która z jednej strony będzie zawierała dane firmy, a z drugiej piękną grafikę z Twoim logo.

Jeśli pracujesz z drewnem, możesz stworzyć wizytówki właśnie z tego materiału – to dużo więcej pracy, ale w tym przypadku może się to opłacić. W ten sposób nie tylko prezentujesz swoje umiejętności, ale też dostarczasz klientowi wizytówkę, która szybko się nie zepsuje i którą mniej chętnie wyrzuci. 

Wizytówka wiele mówi o Tobie i Twojej firmie. Projekt powinien przekazywać Twoje wartości, wyróżniać biznes na tle konkurencji i motywować ludzi do kontaktu. Jeśli Twój styl pracy jest prosty i formalny, wizytówka powinna odzwierciedlać te cechy. Jeśli Twoje produkty są kreatywne i żywe, spróbuj oddać to odważnymi i chwytliwymi kolorami na wizytówce.

Podczas tworzenia wizytówki pomyśl, w jaki sposób przy użyciu swoich talentów i rzemiosła możesz sprawić, by była wyjątkowa. Niech oddaje charakter Twojej sztuki, przyciąga wzrok i zachęca do zajrzenia do Twojego sklepu.

Zdj. główne: Van Tay Media/unsplash.com

Miłośniczka rękodzieła, która uwielbia prezenty i gadżety DIY. Co tydzień interesuje się czymś innym, więc obecnie jest już dumną posiadaczką maszyny do szycia, narzędzi do filcowania, zestawów do robienia mydła, narzędzi rzeźbiarskich, ozdobnych papierów oraz niezliczonej ilości klejów i nożyków. A to zapewne dopiero początek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz komentarz
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
scroll to top