Jak powinna wyglądać wizytówka rękodzielnika? Nasze wskazówki

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

W czasach, gdy zdecydowana większość rękodzielników promuje swoją działalność w sieci, tradycyjna wizytówka wydaje się zbędnym luksusem. Tymczasem w niektórych przypadkach może się okazać niezastąpiona – na przykład na targach rękodzielniczych czy stacjonarnych warsztatach organizowanych przez rękodzielnika.

Warto więc mieć przygotowany projekt wizytówki, by w razie konieczności wydrukować kilkadziesiąt sztuk i rozdać potencjalnym klientom lub dodać je do realizowanych zamówień. Jak jednak stworzyć wizytówkę, która będzie pasowała do Twojej działalności i pomoże ją promować?

Poprawne i najważniejsze dane

Wizytówka musi być czytelna i zawierać wszystkie najważniejsze informacje o Twojej marce. Upewnij się, że Twoje dane kontaktowe są łatwe do odczytania. Sposób, w jaki zamieszczasz informacje, jest również bardzo ważnym czynnikiem. Jeśli masz wątpliwości, jak umieścić swoje dane kontaktowe, skorzystaj z klasycznego układu pól tekstowych:

  • nazwa firmy i/lub imię i nazwisko,
  • obszar działalności,
  • informacje kontaktowe (e-mail, numer telefonu, sieci społecznościowe itp.).

Upewnij się, że Twoje dane kontaktowe są poprawne. Sprawdź wszystko nawet trzy razy! Prawidłowe dane kontaktowe, poprawna pisownia i wybór czytelnej czcionki wymagają skrupulatności. Jeden mały błąd może sprawić, że klient już do Ciebie nie wróci albo w ogóle Cię nie znajdzie.

Format, kształt i materiał

Do kwestii technicznych należą rozmiar i kształt Twojej wizytówki. Standardowo jest to prostokątny kartonik, który bez trudu zmieści się w każdym portfelu, jednak jako rękodzielnik możesz pozwolić sobie na odejście od tego tradycyjnego formatu. Wykaż się kreatywnością i zaszalej nie tylko z kształtem, ale też fakturami – dodaj elementy wypukłe lub tłoczone, pozłacane czy nawet tekstylne. Postaraj się jednak, by każdy drobiazg w jakiś sposób oddawał obszar, w którym tworzysz. Przy wyborze materiału skup się na tym, by wizytówka była ekologiczna – wykorzystuj biodegradowalne surowce i papier z recyklingu, unikaj plastiku.

Ciekawy design

Każda wizytówka prędzej czy później wyląduje w koszu lub po prostu się zgubi. Możesz jednak zadbać o to, by jak najdłużej znajdowała się w zasięgu wzroku Twojego potencjalnego klienta i w ten sposób budowała świadomość Twojej marki. Innymi słowy, stwórz wizytówkę, która sama w sobie będzie małym dziełem sztuki, a klient chętniej ją przechowa, a nawet wyeksponuje. Dobrym pomysłem jest na przykład zrobienie wizytówki pocztówki, która z jednej strony będzie zawierała dane firmy, a z drugiej piękną grafikę z Twoim logo.

Jeśli pracujesz z drewnem, możesz stworzyć wizytówki właśnie z tego materiału – to dużo więcej pracy, ale w tym przypadku może się to opłacić. W ten sposób nie tylko prezentujesz swoje umiejętności, ale też dostarczasz klientowi wizytówkę, która szybko się nie zepsuje i którą mniej chętnie wyrzuci. 

Wizytówka wiele mówi o Tobie i Twojej firmie. Projekt powinien przekazywać Twoje wartości, wyróżniać biznes na tle konkurencji i motywować ludzi do kontaktu. Jeśli Twój styl pracy jest prosty i formalny, wizytówka powinna odzwierciedlać te cechy. Jeśli Twoje produkty są kreatywne i żywe, spróbuj oddać to odważnymi i chwytliwymi kolorami na wizytówce.

Podczas tworzenia wizytówki pomyśl, w jaki sposób przy użyciu swoich talentów i rzemiosła możesz sprawić, by była wyjątkowa. Niech oddaje charakter Twojej sztuki, przyciąga wzrok i zachęca do zajrzenia do Twojego sklepu.

Zdj. główne: Van Tay Media/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*