Do potencjalnych klientów można docierać na różne sposoby. Od pewnego czasu zauważa się wyższą skuteczność internetowych kampanii, które zdominowały komunikaty nadawane tradycyjnymi kanałami. W internetowej przestrzeni sprawdza się szczególnie remarketing.
Trudno znaleźć lepsze miejsce do oferowania i sprzedawania swoich produktów bądź usług niż internet. Z sieci korzysta już kilka miliardów użytkowników, a reklamy tam dostępne wyświetlają się bez przerwy – przekazów nie ogranicza ani czas, ani miejsce. Czasami zdarza się jednak, że reklama trafia do odbiorców, którzy wykazują zainteresowanie ofertą, ale ostatecznie nie podejmują żadnych działań prowadzących do zakupu towaru. Rozwiązaniem w takich sytuacjach może być remarketing.
Zacznijmy od wyjaśnienia, czym jest remarketing. To forma marketingu, której działanie opiera się na powtórnym wyświetleniu reklamy użytkowników, który już wcześniej wykazał zainteresowanie naszą marką, na przykład odwiedził stronę internetową i dodał kilka produktów do koszyka, jednak finalnie nie zdecydował się na dokończenie transakcji. Może być kilka powodów, przez które potencjalny klient zrezygnował z dalszych zakupów. Zdarza się, że ktoś jest nagle odrywany od komputera, a później zapomina, że przeglądał jakieś produkty. Czasami niektórzy stwierdzają, że chwilowo nie mogą sobie pozwolić na taki wydatek. Innym razem odbiorca chce po prostu zastanowić się dłużej nad zakupem lub sprawdzić inne oferty. Bez względu na przyczynę, warto przypominać użytkownikom, jakie produkty czy usługi wzbudziły wcześniej ich zainteresowanie, bowiem bardzo prawdopodobne jest, że za drugim podejściem taki adresat zdecyduje się na dokończenie transakcji.
Remarketing, poza tym, że zachęca do wykonania konkretnych akcji i dokończenia ścieżki zakupowej, pomaga utrzymać wizerunek marki w świadomości odbiorców. Skuteczny marketing pozwala na budowanie trwałych relacji z klientami, którzy zdecydują się obdarzyć naszą firmę zaufaniem i lojalnością. Utrzymywanie przy sobie stałych klientów jest znacznie tańsze i mniej pracochłonne niż pozyskiwanie nowych.
Remarketing sprawdzi się na różnych platformach. Przede wszystkim warto wykorzystywać go podczas reklamowania się w wyszukiwarce Google, ale nie pomijajmy mediów społecznościowych, na przykład Facebooka i Instagrama, czy portali partnerskich Google, takich jak YouTube. Możemy również wykorzystywać inne narzędzia reklamowe, które w połączeniu z remarketingiem wzmocnią i bardziej utrwalą nasz przekaz. Dobrym sposobem na promowanie jest na przykład tworzenie reklam w formie wideo, które są wyświetlane na YouTube. W projektowaniu takich komunikatów pomaga system YouTube Ads. Więcej o tym narzędziu reklamowym możesz poczytać tutaj: https://adsright.pl/youtube-ads/.
Zdjęcie główne: Jason Goodman/unsplash.com