Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Właściciele firm nieustannie szukają sposobów na to, aby ich firma została zauważona. Stworzenie reklamy firmy, która jest niedroga i ma wpływ na odbiorcę, nie jest łatwe. Jeśli masz ograniczony budżet i nie możesz sobie pozwolić na kosztowne kampanie banerowe czy drogie gadżety reklamowe, wybierz sposób, który pozwoli Ci promować własną markę, nie nadszarpując znacząco Twoich finansów. Papierowe torby reklamowe z nadrukiem są relatywnie tanim sposobem na zwiększenie świadomości o Twojej firmy. Sposób korzystania z nich przez klienta sprawia, że przekaz zawarty na ich powierzchni trafia także do osób postronnych. Sprawdź, w jaki sposób torby papierowe mogą pomóc Twojemu biznesowi.
Torby papierowe to świetne rozwiązanie dla biznesów, które poza funkcjonalnością produktu chcą go również wykorzystać marketingowo. Ze względu na swoją budowę torby papierowe są wytrzymałe, co umożliwia przenoszenie w nich drobnych upominków, cięższych gadżetów, materiałów drukowanych, a nawet butelek wysokogatunkowych alkoholi.
Jednak to, co może zmienić zwykłe opakowanie w potężne narzędzie reklamowe, jest niepowtarzalny design. W ekskluzywnych torbach papierowych można zaprojektować niemal wszystko – począwszy od ciekawej grafiki, poprzez różnego rodzaju uszlachetnienia, a skończywszy na zamknięciu i uchwytach. Tak przygotowany produkt końcowy z pewnością zachwyci Twojego klienta, a także będzie stanowił doskonałą reklamę Twojej firmy dla postronnych obserwatorów.
Przyjrzyjmy się zatem rodzajom opakowań, które może dla nas przygotować producent toreb papierowych.
Choć obecnie w sklepach nadal królują plastikowe reklamówki, świadomość ekologiczna rośnie z roku na rok. Coraz częściej sklepy, jako alternatywę dla foliówek oferują papierowe torby z nadrukowanym logo marki. Taki zabieg nie tylko pozwala ograniczyć ilość plastiku w obiegu, ale także realnie przyczynia się do promocji marki i podkreśla jej działania na rzecz ochrony przyrody.
Najprostsze torby papierowe wykonane są z papieru typu Kraft. Jest to papier siarczanowy, który powstaje w wyniku chemicznego oddzielenia celulozy od ligniny. Można go wytwarzać zarówno bezpośrednio z drewna lub, co ważniejsze, z makulatury. Papier Kraft charakteryzuje się dużą wytrzymałością, nie przepuszcza światła oraz nadaje się do ponownego wykorzystania. Można go także znakować, nanoszą na niego np. logo firmy czy slogan. Wykonane z tego papieru torby można zadrukować metodą sitodruku lub flexograficzną. Niekwestionowaną zaletą jest także cena.
Firmy lub instytucje, które nie chcą rezygnować z mocnego proekologicznego wydźwięku, ale jednocześnie liczą na wyjątkową jakość produktu, chętnie sięgają po ekologiczne torby papierowe. Są to opakowania produkowane z papieru ekologicznego, który powstaje z recyklingu lub z zasobów pozyskanych w zrównoważony sposób. Papier ekologiczny z oznaczeniem FSC używany do produkcji toreb papierowych pochodzi z terenów, na których nie tylko dba się o prawa miejscowej ludności, ale także chroni przed zagładą cenne gatunki flory i fauny.
Do znakowania ekologicznych toreb reklamowych stosuje się druk offsetowy w systemie kolorów CMYK lub Pantone. Ciekawą opcją jest możliwość zadruku całej powierzchni torby w tym także jej wnętrza.
Wykorzystuje się również inne metody uszlachetniania produktu takie jak:
Produktem premium w kategorii toreb reklamowych z papieru są eleganckie torby papierowe. Powstają one ze starannie wyselekcjonowanych papierów i tektur. Są to wyjątkowe opakowania, które będą stanowić wizytówkę Twojej firmy. W przeciwieństwie do zwykłych toreb papierowych, ich ekskluzywna wersja może być w pełni personalizowana.
Przy produkcji ekskluzywnych toreb papierowych wykorzystywane są nietypowe papiery ozdobne oraz różnorodne metody uszlachetnień. Powierzchnia torby może być w całości lub części zadrukowana, pokryta folią błyszczącą, lub możliwe jest zastosowanie kalandrowania. O ostatecznym wyglądzie produktu decydujesz Ty, dzięki czemu jesteś w stanie w pełni przystosować torbę papierową do swoich potrzeb i wizerunku firmy.
Aby gadżet reklamowy, jakim jest torba papierowa, odegrał swoją rolę w budowaniu świadomości marki, należy odpowiednio go do tego przystosować. Służą do tego uszlachetnienia i różne rodzaje uchwytów. Oto kilka z nich:
Jest to metoda polegająca na naniesieniu na wybrane elementy powierzchni torby lakieru UV. Poza zabezpieczeniem druku przed czynnikami zewnętrznymi odstaje on od płaszczyzny, co nadaje mu efekt wypukłości. Uszlachetnienie wybiórczym lakierem UV stosuje się głównie na napisach i elementach graficznych np. logotypach czy ornamentach.
Jest to metoda polegająca na pokryciu torby specjalną folią Soft Touch, która sprawia, że powierzchnia jest aksamitna w dotyku. Laminat Soft Touch wzmacnia także zadrukowany element i chroni go przed czynnikami zewnętrznymi i mechanicznym zarysowaniem.
Poza folią Soft Touch do laminowania wykorzystuje się również folie matowe, błyszczące czy Anti-Scratch o podwyższonej odporności na zarysowania. Torby laminowane sprawdzą się wszędzie tam, gdzie wymagana jest od nich nienaganna prezencja.
Jest to rodzaj uszlachetnienia druku, który polega na wykonaniu trójwymiarowego wzoru poprzez ściśnięcie matrycą/patrycą. Uwypukleniu ulega w ten sposób wcześniej wykonane logo lub napis. Tłoczenie wykonywane jest w temperaturze otoczenia lub przy podgrzaniu tłoka, dzięki czemu po ustąpieniu nacisku papier nadal pozostaje odkształcony.
Kolejną metodą uszlachetniania luksusowych toreb papierowych jest hot-stamping. Jest to metoda wytłaczania na gorąco z użyciem foli hot-stampingowych. Efekt pozłacanych lub posrebrzanych wydruków pozwoli na uzyskanie wyjątkowego wrażenia. Hot-stampingowi poddaje się elementy graficzne takie jak logotypy oraz napisy.
Jest to metoda polegająca na nadaniu płaszczyźnie papieru trójwymiarowej struktury, poprzez przepuszczenie go między wałkami w wytłoczonymi wzorami. Dzięki kalandrowaniu torba papierowa uzyskuje ciekawy wygląd i wyjątkowy charakter.
Zwykłe torby papierowe z prostym nadrukiem wykorzystywane są przede wszystkim w branży spożywczej, gastronomicznej czy cateringu. Chętnie sięgają po nie też sklepy wielkopowierzchniowe ze względu na korzystną cenę.
Po wersję prestiżową sięgają branże, którym zależy na kreowaniu luksusowego wizerunku marki. Najczęściej, ekskluzywne torby wykorzystują:
Jak widzimy, możliwości wykorzystania luksusowych toreb papierowych w biznesie jest sporo. Dzięki szerokiemu zakresowi personalizacji jesteśmy w stanie przygotować opakowanie, które nie tylko będzie pełniło swoją funkcję, ale także stanie się nośnikiem naszego przekazu reklamowego. Warto włączyć eleganckie torby do swojej strategii promocji firmy.
Zdjęcia: materiał prasowy Klienta.