W pozycjonowaniu liczy się każdy szczegół

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Pozycjonowanie to jedno z najbardziej wymagających działań marketingowych w sieci. Kilkaset utajnionych wymagań algorytmu Google, wiele możliwości popełnienia różnych błędów oraz wieloetapowe planowanie poszczególnych prac sprawia, że na pozycjonowanie stron utworzonych w kreatorach decydują się głównie osoby, które znają powagę sytuacji i chcą osiągnąć swoją witryną dobre wyniki finansowe. Wielu przedsiębiorców błędnie zakłada, że jedynym sposobem zwiększenia rozpoznawalności własnej marki jest wykupienie odpowiednio dużej ilości artykułów sponsorowanych, podczas gdy tak naprawdę to właśnie pozycjonowanie w wielu przypadkach stanowi klucz do sukcesu. 

Założenia pozycjonowania

Pozycjonowanie stron ma na celu poprawę pozycji wybranej witryny na tle innych w wynikach wyszukiwania Google. Z reguły internauta wpisując wybraną frazę, np. “dobre uczelnie 2022” oczekuje uzyskania odpowiedzi na pytanie na pierwszej stronie, dlatego warto się na niej znaleźć ze swoją stroną WWW. Dla wielu z nich jest to jedyna możliwość uzyskania większej ilości wejść, a tym samym także większej konwersji. 

Miejsce w listingu wyszukiwarki ustala zawsze algorytm Google na podstawie danych uzyskanych przez Googlebota, który cyklicznie odwiedza praktycznie każdą witrynę dostępną w sieci i nadaje jej ranking. To właśnie od niego bardzo wiele zależy. Każda agencja SEO realizująca proces pozycjonowania dba o to, aby wybrana witryna dotarła jak nie na sam szczyt wyników, to chociaż na pierwszą stronę.

Wymagań jest nawet kilkaset

W pozycjonowaniu SEO jest do przeprowadzenia nawet kilkaset pojedynczych kroków i dopiero spełnienie wszystkich pozwoli na osiągnięcie dobrych i zakładanych efektów. Część firm realizujących działania SEO wykorzystuje swoje własne, nowoczesne narzędzia i opracowane dotychczas strategie, które zapewniają dobre efekty w stosunkowo krótkim czasie. Warto jednak znać umiar. Nawet najlepsze kampanie mogą nie być pozbawione błędów, przez co można się narazić na wiele długofalowych kar ze strony algorytmu Google, wraz z wykluczeniem witryny z listingu. Pozycjonerzy, programiści oraz copywriterzy muszą sprawdzić wszystkie dane, zmodyfikować setki parametrów i szczegółów kodu źródłowego, a także wprowadzić zmiany w zakresie UX oraz UI i wiele, wiele innych.

Zakres prac może być bardzo szeroki

W pozycjonowaniu chodzi o spełnienie wszelkich wytycznych algorytmu Google, dlatego każda agencja SEO dba o to, aby to zrobić w jak najbardziej precyzyjny sposób. Zachęcamy do skorzystania z oferty najbardziej znanych i rozpoznawalnych agencji w sieci, które mają za sobą wiele różnych zleceń zakończonych sukcesem, zatrudniają najlepszych specjalistów w sieci i od wielu lat wyznaczają trendy na rynku SEO / SEM.

Fot. Christina Morillo/pexels

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Agnieszka 27.01.2022

    Wiele rzeczy w trakcie pozycjonowania może pójść nie tak, dlatego najlepiej kiedy powierzysz swoją stronę komuś kto zna się na rzeczy. Agencji seo jest teraz mnóstwo i nie ciężko znaleźć taką z którą współpraca nie będzie dla ciebie problemem. Wszystko zaczyna się od seo audyt dzięki czemu masz wgląd na to co jest nie tak na stronie, co należy zmienić, poprawić jest to pierwszy etap w procesie pozycjonowania.

  • Jolanta 16.02.2022

    Od zawsze byłam zdania, że dobre są tylko te strony, na których przyjemnie spędza się czas, są intuicyjne i nie jestem zmuszona zaglądać do każdej zakładki, nie mogąc się domyślić, pod którą znajdę to, czego szukam. Czasami mam ochotę pisać maile do administracji strony, aby udali się po Audyt UX https://sxo.pl/audyt-ux/ bo to naprawdę wiele nie kosztuje, a w zasadzie jest darmowe. Być może lekcja na twardych danych, uświadomi niektórym, że nie na pozycji, kończy się praca nad stroną internetową.