Starannie przygotowane opakowania to piękna rama dla każdego produktu. Klienci doceniają ekologiczne i estetyczne rozwiązania, więc postarajmy się, by nasza paczka ich zachwyciła. Na co warto zwrócić uwagę? Na odpowiednio dobrane wypełnienie i… zapach.
Wielu klientów irytują paczki, które trudno się otwiera. Konsumenci narzekają również na nieekologiczne opakowania i wypełnienia, a nawet ich brzydki wygląd, co oznacza, że zwracają uwagę nie tylko na sam produkt, lecz także to, w jaki sposób został on przygotowany do wysyłki. Jeśli zależy nam na zbudowaniu wizerunku profesjonalnej i godnej zaufania marki, która ma na względzie również estetykę, to musimy zadbać o każdy detal. Starannie przygotowane paczki sprawią, że zostaniemy pozytywnie odebrani przez konsumentów.
Tworząc paczki dla klientów, powinniśmy stawiać na ekologiczne rozwiązania, ponieważ coraz więcej osób interesuje się dbaniem o środowisko. Korzystanie z opakowań wykonanych ze sztucznych tworzyw grozi tym, że stracimy klientów, którzy mają na względzie przyszłość naszej planety. Najlepszym wyborem będą kartonowe pudełka z materiału pochodzącego z recyklingu. Ekologiczne powinno być też wypełnienie, które chroni towar przed uszkodzeniami podczas transportu. Warto zdecydować się na papier pakowy, papierowe wiórki bądź dekoracyjną wełnę drzewną.
Jeśli chcielibyśmy, aby nasza paczka prezentowała się bardziej elegancko, możemy obwiązać ją sznurkiem jutowym, a do środka włożyć ręcznie napisaną kartkę z podziękowaniami za zakup produktu. Jeszcze większe wrażenie na klientach zrobimy, jeżeli zadbamy o zapach unoszący się z paczki.
Pachnąca paczka sprawi, że klient aż się uśmiechnie, gdy będzie ją rozpakowywał. Co warto włożyć do środka, aby wysłany towar ładnie pachniał?
Pachnący papier nie tylko nada paczce ładny zapach, lecz także może posłużyć jako wypełnienie. Warto również obklejać nim kartonowe opakowania, jeśli zależy nam na szczególnie eleganckim efekcie. Pachnący papier często wkłada się do szaf i szuflad, by zneutralizować niemiłe zapachy, więc znajdziemy go w sklepach z wyposażeniem wnętrz.
Suszone kwiaty lub zioła to prosty i tani sposób na dodanie zapachu. Suszki pełnią też funkcję dekoracyjną, więc dzięki nim paczka będzie prezentowała się jeszcze efektowniej. Płatki róż, słoneczników, chabrów czy hortensji albo lawendę możemy samodzielnie zbierać i suszyć. Poza sezonem letnim warto wykorzystywać także suszone liście, pachnące szyszki czy owoce jarzębiny i dzikiej róży. Do paczki możemy wkładać również suszone plastry pomarańczy i cytryny, zioła bądź przyprawy, na przykład listki mięty i bazylii, goździki albo laski cynamonu.
Małe świeczki zapachowe, wykonane z naturalnych olejków, umilają swoim płomieniem chłodne wieczory. Dzięki nim z paczki będzie się unosił delikatny aromat. Poza tym klient zyska bonusowy upominek przypominający mu o naszej marce. Na świeczce warto umieścić firmowe logo.
Pachnące saszetki najczęściej umieszczamy w szafach, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by wkładać je również do paczek. Zapach takiej saszetki utrzymuje się nawet kilka tygodni, więc klient będzie mógł ją jeszcze wykorzystać.
Zdj. główne: Monfocus/pixabay.com