Wizytówka rękodzielnika. Czy warto?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Wizytówka niegdyś kojarzyła się z bardzo formalnym biznesem. Na przestrzeni lat ewoluowała i dziś ta niewielka karteczka pełni funkcje reklamowe. Czy to rozwiązanie dobre dla rękodzielnika?

Wizytówka to świetny patent na reklamowanie swoich produktów, dodanie przesyłce charakteru i zapisanie się na dłużej w świadomości klientów. Wizytówka to nie tylko rozwiązanie dla pracownika kancelarii notarialnej czy agenta nieruchomości. To absolutny must-have także dla rękodzielnika!

Wizytówka rękodzielnika – dlaczego warto?

Wizytówka przyda się rękodzielnikowi w wielu różnych sytuacjach. Po pierwsze podczas kramowania – jeżeli mamy rozłożone stoisko sprzedażowe podczas festynu czy targów. Osoby, które będą oglądać nasze wyroby, mogą wziąć wizytówkę i po powrocie do domu odwiedzić nasz sklep internetowy lub profile w mediach społecznościowych. Może to przełożyć się na wzrost sprzedaży.

Wizytówka przyda się przy każdym osobistym spotkaniu z potencjalnym klientem czy partnerem biznesowym. To najbardziej uniwersalna, prosta i elegancka forma przekazania komuś namiarów na siebie. Dzięki wizytówce wywołujemy wrażenie profesjonalnych rzemieślników.

Wizytówka to bardzo profesjonalny akcent uzupełniający wysyłane do klienta zamówienie. W paczce przesyłamy nie tylko zamówiony przedmiot rękodzielniczy, ale również namiar na nas. Wizytówka jest pewnego rodzaju podpisem i identyfikacją z wysyłanym produktem. Nigdy nie wiemy, czy zamówiony przedmiot nie jest na prezent dla osoby trzeciej. Dzięki dołączeniu wizytówki rozszerzamy grono potencjalnych odbiorców.

Jak wybrać wizytówkę dla rękodzielnika

Wizytówka rękodzielnika powinna spójnie współgrać z wykonywanym rzemiosłem. Handmade kojarzy się z ekologią, poszanowaniem środowiska i powrotem do tradycyjnych wartości. Dobrze więc, aby wizytówka była dopełnieniem reprezentowanych przez nas wartości. U jednych rzemieślników sprawdzą się kolorowe, laminowane wizytówki. U drugich lepszym rozwiązaniem będą te w stylu rustykalnym, na papierze eko lub z recyklingu.

Wizytówka nie powinna być przeładowana informacjami. Nazwa firmy, logo, dane kontaktowe oraz ewentualne zdjęcie wybranej realizacji czy slogan reklamowy to absolutne maksimum. Przy projektowaniu wizytówki kierujmy się zasadą: mniej znaczy więcej. Wybierajmy tylko istotne informacje. Na rewersie warto zawrzeć także informację, że produkt został stworzony ręcznie. Wizytówka to dobre miejsce, aby pochwalić się naszymi atutami.

Wizytówka hand made

Jeżeli jesteśmy rękodzielnikami, którzy na co dzień pracują z papierem, to warto wykorzystać własne zdolności manualne do stworzenia wizytówki. Bardzo wygodnym i uniwersalnym rozwiązaniem jest także produkcja firmowego stempla (link). Dzięki personalizowanej pieczątce będzie mogli sami wykonywać wizytówki oraz dodatkowo ostemplowywać np. kartony przeznaczone do wysyłania paczek. Stempel pozwala wygodnie brandować wiele różnych powierzchni np. koperty, ulotki.

Chcąc wykonywać samodzielnie wizytówki przy pomocy stempla, wystarczy zaopatrzyć się w plik kartoników przyciętych do wybranego wymiaru. Wiele sklepów internetowych oferuje takie puste wizytówki w bardzo atrakcyjnych cenach. Z jednej strony tektury przykładamy stempel, a na drugiej możemy coś odręcznie napisać. Wówczas każda wizytówka będzie inna i niepowtarzalna – tak jak rękodzieło.

Zdj. główne: Conscious Design/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*