Kilka powodów, dla których wciąż kupuje od Ciebie za mało osób

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Klienci nie kupują tyle Twoich produktów, ile byś chciał? Z pewnością zastanawiasz się, co ich powstrzymuje – wysoka cena, a może silna konkurencja? Powodów może być jeszcze więcej. Podpowiadamy, dlaczego potencjalni klienci często nie decydują się na podjęcie konkretnych działań.

Dostęp do wszelkiego rodzaju produktów jeszcze nigdy nie był tak łatwy, nic zatem dziwnego, że konkurencja jest ogromna. Za popularnością danej marki często stoją starannie zaplanowane działania marketingowe. Bez nich trudno trafić do kolejnych klientów, nawet jeśli w naszym przeświadczeniu oferujemy lepszy asortyment niż konkurencja. Jeśli notujemy małą sprzedaż, musimy uważnie przyjrzeć się dotychczasowym strategiom. Warto też sprawdzić raporty dotyczące ruchu na naszej stronie internetowej. Takie narzędzia jak Google Analytics pomogą nam określić łączną liczbę odwiedzin witryny, czas spędzony przez użytkowników na stronie czy najczęściej odwiedzane podstrony. 

Z czego może wynikać niska sprzedaż?

Większości sprzedawcom może się wydawać, że za niską sprzedaż odpowiada wysoka cena. Źródeł problemu często też poszukujemy w sile konkurencji, tymczasem ta kwestia zazwyczaj jest bardziej złożona. Niska sprzedaż może wynikać z:

  • braku zaufania do marki – klienci mogą nie wiedzieć, kim są twórcy produktu, jak powstaje dany towar, jaki wartościom hołduje firma,
  • źle opracowanego przekazu – komunikaty, które są niezrozumiałe, zbyt zawiłe lub ogólne, zniechęcają klientów do dokładniejszego zapoznania się z ofertą,
  • nieatrakcyjnych treści – jeśli są powieleniem treści dostępnych na innych stronach (nie są unikalne), to zniechęcą klientów,
  • źle określonej grupy odbiorców – zbyt szeroki zakres potencjalnych klientów może sprawiać, że na naszą stronę trafia wielu nieodpowiednich odbiorców, którzy nie zostaną klientami, 
  • skomplikowanego systemu sprzedaży – nie tylko zawyżone ceny, lecz także konieczność rejestracji czy weryfikacji konta często działa zniechęcająco,
  • błędów technicznych strony – strona powinna działać sprawnie, również na urządzeniach mobilnych; dbajmy również o to, aby widok zakładek był przejrzysty, a poruszanie się po stronie intuicyjne,
  • braku zachęty do ponownych odwiedzin – wyraźne korzyści, na przykład darmowa dostawa bądź zniżka, zachęcają odbiorców do powrotu na naszą stronę. Niektórzy potencjalni klienci muszą obejrzeć dany produkt nawet kilka razy, zanim zdecydują się na jego zakup.

Dopasowana strategia marketingowa może pomóc w wypromowaniu właściwie każdego produktu bądź usługi. Starajmy się jednak patrzeć kompleksowo na naszą ofertę i na to, jak dotrzeć do klientów. Obiektywnie oceńmy, czy dany produkt wystarczająco się wyróżnia na tle innych. 

Jak zwiększyć sprzedaż?

Jeśli znamy potencjalne przyczyny niskiej sprzedaży, możemy zająć się konkretnymi rozwiązaniami. Z pewnością na początku warto dopracować ofertę. Możemy zadbać o dobry storytelling i odwoływać się do emocji odbiorców. Bez wątpienia powinniśmy także popracować nad stroną i jej technicznymi aspektami. Witrynę uzupełniajmy miłymi dla oka grafikami i ciekawymi, użytecznymi dla odbiorców treściami. Zadbajmy również o sam proces kupowania produktów, aby był jak najbardziej przejrzysty. W końcu skupmy się na promocji – warto między innymi rozwijać działalność w mediach społecznościowych, ponieważ pomaga nawiązywać to więź z odbiorcami.

Zdj. główne: Luke Chesser/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*