Klienci nie kupują tyle Twoich produktów, ile byś chciał? Z pewnością zastanawiasz się, co ich powstrzymuje – wysoka cena, a może silna konkurencja? Powodów może być jeszcze więcej. Podpowiadamy, dlaczego potencjalni klienci często nie decydują się na podjęcie konkretnych działań.
Dostęp do wszelkiego rodzaju produktów jeszcze nigdy nie był tak łatwy, nic zatem dziwnego, że konkurencja jest ogromna. Za popularnością danej marki często stoją starannie zaplanowane działania marketingowe. Bez nich trudno trafić do kolejnych klientów, nawet jeśli w naszym przeświadczeniu oferujemy lepszy asortyment niż konkurencja. Jeśli notujemy małą sprzedaż, musimy uważnie przyjrzeć się dotychczasowym strategiom. Warto też sprawdzić raporty dotyczące ruchu na naszej stronie internetowej. Takie narzędzia jak Google Analytics pomogą nam określić łączną liczbę odwiedzin witryny, czas spędzony przez użytkowników na stronie czy najczęściej odwiedzane podstrony.
Większości sprzedawcom może się wydawać, że za niską sprzedaż odpowiada wysoka cena. Źródeł problemu często też poszukujemy w sile konkurencji, tymczasem ta kwestia zazwyczaj jest bardziej złożona. Niska sprzedaż może wynikać z:
Dopasowana strategia marketingowa może pomóc w wypromowaniu właściwie każdego produktu bądź usługi. Starajmy się jednak patrzeć kompleksowo na naszą ofertę i na to, jak dotrzeć do klientów. Obiektywnie oceńmy, czy dany produkt wystarczająco się wyróżnia na tle innych.
Jeśli znamy potencjalne przyczyny niskiej sprzedaży, możemy zająć się konkretnymi rozwiązaniami. Z pewnością na początku warto dopracować ofertę. Możemy zadbać o dobry storytelling i odwoływać się do emocji odbiorców. Bez wątpienia powinniśmy także popracować nad stroną i jej technicznymi aspektami. Witrynę uzupełniajmy miłymi dla oka grafikami i ciekawymi, użytecznymi dla odbiorców treściami. Zadbajmy również o sam proces kupowania produktów, aby był jak najbardziej przejrzysty. W końcu skupmy się na promocji – warto między innymi rozwijać działalność w mediach społecznościowych, ponieważ pomaga nawiązywać to więź z odbiorcami.
Zdj. główne: Luke Chesser/unsplash.com